Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2021

 

6/Θ ΔΣ ΟΡΜΟΥ ΚΟΡΘΙΟΥ ΆΝΔΡΟΥ

Με την  ευκαιρία του νέου σχολικού έτους 2021-22  που ξεκινά σήμερα, το εκπαιδευτικό προσωπικό και η Δ/ντρια του σχολείου σας καλωσορίζουμε, σας ευχόμαστε μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά και στους μαθητές μας αφιερώνουμε τους στίχους από το ποιήμα του Κ.Π.Καβάφη: ¨Σαν βγεις στο πηγεμό για την Ιθάκη να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος….». Σας παραθέτουμε παρακάτω ορισμένες χρηστικές πληροφορίες για τη λειτουργία του σχολείου ώστε να μάθουν  οι νέοι γονείς και να θυμηθούν οι παλαιότεροι.

Κανονισμός Σχολείου

Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές με την καθοδήγηση της Διευθύντριας και του εκπαιδευτικού προσωπικού περνούν ώρες μαθαίνοντας, δημιουργώντας, παίζοντας αλλά συναντούν και δυσκολίες. Για να λειτουργήσει αποτελεσματικότερα μια σχολική μονάδα χρειάζονται κανόνες που σκοπό έχουν να πραγματοποιηθεί καλύτερα η μάθηση αλλά και η αγωγή. Κοινός στόχος είναι η πρόοδος των παιδιών αλλά και η υιοθέτηση αξιών όπως η συνεργασία, ο σεβασμός μεταξύ μας, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας των άλλων, η περιβαλλοντική συνείδηση.

Ο κανονισμός που ακολουθεί πρέπει να τον σεβαστούμε και να ακολουθήσουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας :

Α. Προς τους γονείς

1. Οι γονείς – κηδεμόνες μετά την εγγραφή στο σχολείο επικοινωνούν τακτικά με τους εκπαιδευτικούς και το Διευθυντή, παρακολουθούν το ήθος, τη φοίτηση και την επίδοση του παιδιού.

2. Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί είναι ο Γονέας – Κηδεμόνας ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

3. Για συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις πρέπει να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα όπως ορίζει ο νόμος. Επίσης μπορεί να ζητηθεί η έγκριση και για εκδηλώσεις για τις οποίες δεν έχει προβλέψει η νομοθεσία.

4. Ο γονέας – κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή και για αυτό και δεν πρέπει να απουσιάζει από τις συγκεντρώσεις που ορίζει ο δάσκαλος της τάξης. Επίσης να ενημερώνει και ο ίδιος το σχολείο για θέματα που θα επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του παιδιού.

5. Οι γονείς πρέπει να διαβάζουν με προσοχή τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές ή υπάρχουν στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου.

6. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να παρέχει συμβουλές σε άλλο παιδί εκτός της οικογένειας του στο χώρο του σχολείου. Οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνετε το δάσκαλο της τάξης ή τη διευθύντρια.

8. Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στον προαύλιο του σχολείου χωρίς να πάρει άδεια.

9. Σε περίπτωση απουσίας του μαθητή καλό είναι να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου 2282061281 είναι στη διάθεση σας για οποιαδήποτε ενημέρωση.

Βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν τα σωστά τηλέφωνα σας.

Οφείλουμε να παλέψουμε όλοι μέσα σε κλίμα συνεργασίας για το καλό των παιδιών μας.

Οι γονείς οφείλουν να προσέρχονται στο Σχολείο :

1.       Μία φορά το μήνα  για ενημέρωση ως προς την πρόοδο και τη διαγωγή (όπως θα ορίσει ο δάσκαλος/α κάθε τάξης).

2.       Στο τέλος κάθε τριμήνου για βαθμολογία

3.       Όσες φορές κληθούν εκτάκτως

4.       Στις εκδηλώσεις του σχολείου

5.       Στις συγκεντρώσεις γονέων και Κηδεμόνων

6.       Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους

7.       Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση ο γονέας επικοινωνεί τηλεφωνικά και κανονίζει ραντεβού με τη Διεύθυνση

Κανονισμοί για τη φοίτηση των μαθητών

Για την επίτευξη των στόχων που αναφέραμε πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση δυσκολεύει την πρόοδο τους. Η φοίτηση σύμφωνα με το νόμο είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές τηρούν το ωράριο εργασίας τους – ιδίως την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλη σχολική εκδήλωση. Απουσία γίνεται μόνο σε σοβαρό λόγο. Απουσία μετά από ημέρες χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.

Εάν χρειαστεί γονέας για κάποιο λόγο να πάρει το παιδί πριν τη λήξη των μαθημάτων χρειάζεται έγκυρη ενημέρωση στον εκπαιδευτικό και υπογραφή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης.

Για τη συμμετοχή στη Φυσική Αγωγή και σε κάθε αθλητική δραστηριότητα του σχολείου είναι απαραίτητο να συμπληρωθεί το Ατομικό Δελτίο Υγείας στην Α’ και Δ’ τάξη (ισχύει για τρία έτη).Οι γονείς που οφείλουν ΑΔΥΜ, υποχρεούνται να το προσκομίσουν έως  20 /9 /2017 ώστε να αποφύγουμε τον αποκλεισμό του παιδιού από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Πρόγραμμα σχολείου

Γνωστοποιούν οι δάσκαλοι και Διευθύντρια σε γονείς και μαθητές ότι :

α. Η άφιξη των μαθητών γίνεται από τις 8.00 έως 8.10 από την είσοδο της πλατείας. Η έγκαιρη άφιξη βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση καθυστέρησης δικαιολογημένης έρχεσαι στο σχολείο κατά τη διάρκεια του 1ου Διαλείμματος όχι στο 1ο διδακτικό δίωρο (εξαιρούνται τα παιδιά που έρχονται με λεωφορείο). Οι γονείς – κηδεμόνες που φέρνουν τα παιδιά στο σχολείο αποχωρούν αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι έναρξης των μαθημάτων. Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στην αίθουσα σε ώρα μαθήματος δεν επιτρέπεται.

Οι πόρτες του σχολείου είναι κλειστές κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου.

β. Το διδακτικό ωράριο είναι το εξής :

8.00’ – 8.10’ Άφιξη μαθητών

8.10’ Έναρξη μαθημάτων

13.15’ Λήξη υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος

13.15’ – 16.00’ Λειτουργία Ολοήμερου

15.00’ Α’ αποχώρηση μαθητών ολοήμερου

16.00’ Λήξη εργασιών ολοήμερου

 

  Κατά την αποχώρηση στις 13.15 μ.μ ο εφημερεύων εκπαιδευτικός ανοίγει την κεντρική πόρτα και οι γονείς παραλαμβάνουν τα παιδιά από την πόρτα αυλής.

Στο σχολείο παραμένουν έως τις 14.00 μόνο τα παιδιά που μεταφέρονται και τα παιδιά που παρακολουθούν ολοήμερο.

 Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρηση τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμα τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

 Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται με γραπτή ανακοίνωση.

 Οι μαθητές που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα τρώνε από τις 13.20-14.00. Συνεπώς το φαγητό τους πρέπει να το έχουν από το πρωί μαζί τους για να μην δημιουργείται αναστάτωση. Καλό είναι το φαγητό να είναι σπιτικό για το μεσημέρι (όπως και το δεκατιανό) και να αποφεύγονται έτοιμα φαγητά.

Εκπαιδευτικές επισκέψεις – γιορτές

 Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού έργου. Οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται. Τις ημέρες των εορτών δε λειτουργεί το Ολοήμερο.

 Εξωσχολικά υλικά

 Μπάλες και παιχνίδια ή άλλα υλικά εκτός των σχολικών ειδών για χρήση του ημερήσιου προγράμματος, δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν οι μαθητές στο σχολείο.

 Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα ή κινητά τηλέφωνα. Όσο αφορά τα κινητά τηλέφωνα με βάση τη νομοθεσία του υπουργείου δεν επιτρέπονται στους μαθητές. Κάθε κινητό που εντοπίζεται θα παρακρατείται από τη Δ/νση και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή.

 Η στενή και ειλικρινής συνεργασία σας  θα δομήσει μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ όλων μας γεγονός που προάγει θετικά τον κοινό μας σκοπό που δεν είναι άλλος από το καλό των παιδιών!

Συμπεριφορά μαθητών

 Μετά το τέλος της προσευχής ή με τη λήξη των διαλειμμάτων οι μαθητές κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη, συνωστισμό.

1.       Δεν επιτρέπεται στους μαθητές να παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας κατά την ώρα των διαλειμμάτων ή στους διαδρόμους όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων.

2.       Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές παραμένουν στις αίθουσες που ορίζουν οι εφημερεύοντες.

3.       Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος των μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή της Διεύθυνσης.

4.       Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να διακρίνονται για την ευπρεπή και καθαρή τους εμφάνιση.

5.       Η συμπεριφορά των μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και όχι βίαιη.

6.       Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

7.       Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές δεν σηκώνονται όρθιοι, δεν συνομιλούν, δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία.

8.       Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει το χώρο στον οποίο εργαζόμαστε όλοι μαζί για το σκοπό της μάθησης και της καλής συμπεριφοράς.

 Προσέλευση των γονέων και κηδεμόνων στις συναντήσεις που ορίζονται από το σχολείο είναι απαραίτητη.

 Ο εκπαιδευτικός ορίζει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα κάθε μήνα, κατά την οποία μπορεί κάθε γονέας να ενημερώνεται για την πρόοδο του παιδιού του. Σε περίπτωση ανάγκης ο γονέας ή κηδεμόνας μπορεί να επισκεφτεί τον εκπαιδευτικό, αφού πρώτα τον ενημερώσει τηλεφωνικά για την επίσκεψή του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

κανονισμοί σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς

1. Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που συμβιβάζονται με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και το Διευθυντή του σχολείου.

2. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν άλλη άποψη, πρέπει να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα και διάλογο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα. Αυτή η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.

3. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης. Είναι απαραίτητο να συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, να προβληματίζονται και να επιλέγουν κοινούς τρόπους για την αντιμετώπιση φαινομένων επιλήψιμης συμπεριφοράς μαθητών ή ορισμένων ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους. Η συνεργασία όλων είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά και επιβεβλημένη. Κάθε σχολείο, επομένως, πρέπει να μεθοδεύσει και να οργανώσει τον τρόπο της οριζόντιας συνεργασίας των εκπαιδευτικών του.

4. Οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου πρέπει να επιδιώκουν την κατακόρυφη συνεργασία και να εξετάζουν τα προβλήματα που εμφανίζονται στη διδασκαλία των μαθημάτων ενός κλάδου μέσα στο σχολείο. Κάθε μάθημα έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες που απαιτούν επιμέρους αντιμετώπιση. Η ομάδα των εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου μέσα σε κάθε σχολείο πρέπει να αποκτήσει οργανωτική υπόσταση και να αναλάβει ομαδικά την ευθύνη της αντιμετώπισης των προβλημάτων του κλάδου. Το οργανωτικό σχήμα καλό θα ήταν να αποφασιστεί από το σύλλογο των εκπαιδευτικών του σχολείου και ύστερα από εισήγηση των άμεσα ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών.

5. Όσα αναφέρονται για την αξιοποίηση των κλίσεων, των ενδιαφερόντων και του ταλέντου των μαθητών ισχύουν και για τους εκπαιδευτικούς. Τα στοιχεία αυτά μαζί με την πείρα και την ειδικότητα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να αξιοποιούνται για την καλύτερη οργάνωση της σχολικής ζωής.

6. Δεν είναι ορθό ούτε επιτρεπτό να διατυπώνεται, κυρίως προς τους μαθητές, και να υποστηρίζεται η αντίληψη ότι ο ρόλος κάποιων τομέων της επιστήμης ή μαθημάτων είναι σημαντικότερος για την παιδεία τους. Δε νοούνται επίσης αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για το θέμα αυτό. Το σχολείο παρέχει γενική παιδεία, η οποία είναι κοινή συνισταμένη όλων των μαθημάτων.

7. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ηγετικός και η επίδρασή του καθοριστική. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων, διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμα και την καθημερινή του παρουσία. Επομένως, οι υποχρεώσεις του δεν περιορίζονται ούτε στην άρτια επιστημονική του κατάρτιση ούτε στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του. Επεκτείνονται και πολύ πέρα από αυτά.

8. Η μορφή και το ύφος της γλώσσας των εκπαιδευτικών, η κοινωνική τους ζωή και η γενικότερη παρουσία τους δημιουργούν πρότυπα αναφοράς για τους μαθητές, ιδίως των μικρότερων ηλικιών, αλλά και για τους πολίτες των μικρότερων κοινωνιών. Είναι, επομένως, ανάγκη να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα που διαμορφώνουν την εικόνα του εκπαιδευτικού.

9. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα, για να έχει αποτελεσματικότητα και να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.

10. Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. αυτό καθιστά εξαιρετικά δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης του μαθητή. Γι' αυτό ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων εκ μέρους τους. Έτσι θα μπορεί να επιλέγει τους κατάλληλους κάθε φορά διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του.

11. Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών είναι πολλαπλά χρήσιμη για τον εκπαιδευτικό και τον βοηθά στο έργο του, γιατί του επιτρέπει να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών του και να κατανοήσει τη συναισθηματική και ψυχολογική κατάστασή τους. Η ενημέρωσή του πάνω σε θέματα υγείας των μαθητών του κρίνεται απολύτως αναγκαία, γιατί θα του επιτρέψει να προσαρμόσει ανάλογα τη συμπεριφορά του και θα τον προφυλάξει από πιθανά ατοπήματα στις σχέσεις του μαζί τους.

12. Σημαντική αρετή του εκπαιδευτικού είναι να προωθεί, να ενθαρρύνει και να οργανώνει τόσο στο μάθημα όσο και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Χρέος του είναι να αξιοποιεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των μαθητών, να διευρύνει διαρκώς τα όρια της συμμετοχής τους στις διάφορες δραστηριότητες και να τους ωθεί να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.

13. Ο εκπαιδευτικός έχει συχνή καθημερινή επαφή και επικοινωνία με τους μαθητές μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος, στην αυλή και τους διαδρόμους του σχολείου κατά τα διαλείμματα, και στις ομαδικές εκδηλώσεις εντός και εκτός του σχολείου. Αυτή η πολλαπλή επικοινωνία του με τους μαθητές πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και με τους όρους που επιβάλλει μια έντιμη παιδαγωγική σχέση, η οποία σημαίνει:

(α). Ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, ενδιαφέρον, δικαιοσύνη και αγάπη για το μαθητή.

(β). Σεβασμό στην προσωπικότητα, στις ιδιαίτερες ανάγκες και στις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή, πράγμα που επιβάλλεται και από την πολυπολιτισμική συγκρότηση της σύγχρονης κοινωνίας μας.

(γ). Σταθερή στάση και επιμονή σε κανόνες κοινά αποδεκτούς, με παράλληλη απαίτηση να υπάρχει σεβασμός σ αυτούς τους κανόνες και από την πλευρά των μαθητών.

(δ). Εξασφάλιση της ευταξίας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο, με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς.

(ε). Συνειδητοποίηση του ρόλου που παίζει η εξασφάλιση της ευταξίας για την αποδοτική λειτουργία του σχολείου στο γνωστικό τομέα αλλά και για την καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.

14. Η δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού καθώς και ο παιδαγωγικός τρόπος επικοινωνίας εκπαιδευτικών - μαθητών είναι χρήσιμο να επιβεβαιώνεται καθημερινά στην πράξη και πρέπει να στηρίζεται στα εξής κυρίως στοιχεία:

(α). Στον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί απευθύνουν τις ερωτήσεις και δίνουν τις απαντήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος και γενικά στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους μαθητές.

(β). Στον τρόπο με τον οποίο βαθμολογούν και αξιολογούν τους μαθητές τους.

(γ). Στον τρόπο με τον οποίο εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται μέσα στην τάξη και στην αποφασιστικότητα με την οποία αντιμετωπίζουν δυσλειτουργίες.

(δ). Στη συχνότητα με την οποία καταφεύγουν στο Διευθυντή του σχολείου για να αντιμετωπίσει προβλήματα που αναφύονται μέσα στην τάξη και τα οποία θα μπορούσαν να επιλύσουν οι ίδιοι.

16. Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν αλλά και του σχολείου γενικότερα. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.

17. Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την είσοδο και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων καθώς και κατά την απομάκρυνσή τους από την αίθουσα διδασκαλίας.

18. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών, τη βαθμολογία στις εξετάσεις και, γενικά, για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.

19. Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών πρέπει να γίνεται συστηματικά, προγραμματισμένα και όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να γνωστοποιήσει τις ώρες της εβδομάδας κατά τις οποίες θα μπορεί να δέχεται τους γονείς και να τους ενημερώνει λεπτομερώς και υπεύθυνα. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των γονέων θα ήταν χρήσιμο να μην υπάρχει μεγάλη διασπορά των ωρών ενημέρωσης κατά τη διάρκεια εβδομάδας.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου